Kako ustvariti in ohranjati učinkovit profil na LinkedInu

Avtorica: Milena Pervanje

Profil na poslovnem omrežju LinkedIn veliko pove o vas. To velja celo, če ga sploh nimate – tudi v tem primeru si poslovni partnerji in potencialni delodajalci o vas ustvarijo svoje mnenje, ki pa večinoma ni prav pozitivno. Zato je dobro, da imate profil na LinkedInu, in še bolje, da je narejen in voden pravilno. Preberite priporočila v današnjem prispevku in si ustvarite profil, ki vam bo odpiral vrata.

1. Profil

  • Profil naj bo popoln, opremljen s poslovno fotografijo, ki naj odseva vas na kariernem cilju.
  • Nastavite tudi fotografijo ozadja.
  • Postavite omejitve profila v nastavitvah.
  • Vsakih nekaj mesecev preverite svoje ime v Googlu, LinkedIn profil mora biti med prvimi zadetki.
  • Vsaj 20 minut na dan namenite vzdrževanju svoje mreže (stikov) in profila.
  • Praviloma je profil v angleščini – seveda mora biti pravopisno brezhiben.
  • Poudarite, kaj vas razlikuje od množice (kompetence, interesi, veščine …).
  • Uporabljajte glagole, čim več kvantificiranih podatkov (recimo_ »Skrbim za 30 ključnih kupcev«, »Upravljam 5 blagovnih znamk«, »Vodim 5 sodelavcev«, »Koordiniram 20 lokacij«).
  • Prikažite tudi uspehe (denimo »V zadnjih treh letih je oddelek, ki ga vodim, povečal prodajo za x %«).
  • Uporabljajte alineje (največ 3 za odgovornosti, do 5 za rezultate in sledi, ki jih puščate za seboj).
  • Z aktivnimi ključnimi besedami bo profil izstopal tudi ob obdelavi z AI, ki se vse več uporablja v kadrovskih službah.
  • Ne pozabite poudariti posebnih dosežkov, ki niso nujno na delovnem mestu – lahko je to delovanje v prostovoljstvu, pri tabornikih, v glasbi – nekaj, kar vas dela posebne.
  • Naslov (Headline/Summary) – LinkedIn ima vgrajene nastavitve, da za povzetek profila uporabi vašo funkcijo, toda to lahko tudi ročno popravite in prilagodite, da bo o vas povedalo več.
  • Dodajte predstavitveni video ali povezave na kakšne referenčne objave – poskrbite za razgibanost.

2. Prilagoditev spletne povezave

  • V profilu na desni kliknete urejanje javnega profila (Edit your public profile). Odpre se nova stran, na desni pa lahko urejate svojo povezave (Edit public profile URL). Priporočam, da svojo povezavo vpišete kot www.linkedin.com/in/imepriimek. Če je taka povezava že uporabljena za koga drugega, dodate k imenu in priimku še kaj, recimo kratico vašega strokovnega naziva ali letnico rojstva.

3. Kontakti

  • Bodite aktivni (dodajajte nove kontakte, komentirajte, delite, prispevajte objave – predvsem v smeri, ki vas zanima za nadaljnji karierni razvoj).
  • Povezujte se! S sodelavci, poslovnimi partnerji, znanci s konferenc, poslovnih srečanj – povezave morajo biti žive, aktivne, saj so le take smiselne.
  • Povabilo k povezavi naj ne bo avtomatizirano, ampak ga personalizirajte (Recimo: »Srečala sva se na konferenci, kjer ste imeli predavanje na temo x, ki me je navdušilo. Področje me zanima in z veseljem bi se povezal z vami.«).
  • Ko obiščete profil neke osebe, bo ta to videla. Zato bodite pripravljeni na morebitno reakcijo.
  • Sledenje: izberite si podjetja, ki so vam zanimiva, pomembne osebe, konkurenco.
  • Skupine: izberite dve ali tri, ki so vam najbližje (po poklicu, panogi, izobrazbi …).
  • Ne pozabite se vključiti v alumni skupino, da ostanete v stiku s kolegi iz fakultete.

4. Objave

  • Kaj deliti – vedno se vprašajte, kako objava lahko vpliva na vašo kariero (v pozitivnem ali negativnem smislu).
  • Pripravite se na odzive (pozitivne in negativne), pripravite strategijo, kako boste ravnali v primeru reakcije.
  • S članki, všečki in objavami nagovarjajte ciljno publiko.
  • Najbolj vidne so objave v sredini tedna med 10. in 14. uro.
  • Dobro sprejet je blog, v katerem se osredotočite na tematike, ki so vam blizu (stroka), ali se nanašajo na poslovne izzive, s katerimi se srečujete.

5. Priporočila, veščine (Skills & Endorsements)

  • Vzdržujte in ažurirajte seznam, izogibajte se medsebojnim priporočilom (jaz tebi, ti meni).
  • Kadar vas kdo navduši, brez zadržkov objavite priporočilo.

6. Odzivi

  • Previdno pri sprejemanju povabil – praviloma morate človeka poznati ali pa mora biti nekako povezan z dejavnostjo, v kateri delujete.
  • Previdnost velja tudi pri prijavah na delovna mesta. Če vas katero delovno mesto zanima, pred oddajo svoje ponudbe obiščite internetno stran podjetja in preverite objavo (če je to mogoče).
  • Na sporočila vedno odgovarjajte vsaj v okviru 48 ur.
  • Pri nagovoru headhunterjev bodite profesionalni, a odzivni. Nikakor ne svetujem ignoriranja povabila k povezavi ali nagovora za kandidaturo. Seveda lahko prijazno odklonite kandidaturo, ne pustite pa je brez odziva.