Onboarding - kako učinkovito uvesti novega sodelavca

Avtorica: Milena Pervanje
Se spomnite svojega prvega dne na delovnem mestu, občutkov, ki so vas prevevali ob vstopu v poslovno stavbo? Ste bili nervozni? Vznemirjeni? Koliko časa ste potrebovali, da ste se navadili na novo okolje in začeli delati s polno paro? Če nihče ni poskrbel za vaše uvajanje, je bil ta čas verjetno kar dolg. Ko vi zaposlujete novega človeka, lahko s koraki, opisanimi v tem prispevku, poskrbite, da bo novi sodelavec zelo hitro začel delati s svojo polno učinkovitostjo.

Novozaposleni so kot gobe: srkajo vtise, spoznavajo ljudi, posebnosti okolja. Prav zanimiva je njihova transformacija iz 'outsiderja' v 'insiderja', iz 'zunanjega' v 'našega'. Boljša kot je organizacijska socializacija, boljši so rezultati: njegova uspešnost, zavzetost, zadovoljstvo v vseh nadaljnjih letih sodelovanja.

Kdaj začeti uvajanje

Prvi vtis je še kako pomemben. Vendar pa ne šteje zgolj prvi dan zaposlitve novega sodelavca, kot se žal vse prevečkrat domneva. Uvajanje se lahko začne že pred nastopom dela, v času odpovednega roka pri prejšnjem delodajalcu.

Proces uvajanja novega zaposlenega je izjemno pomemben za uspeh podjetja, zato ga ne prepustite naključju.

Nadaljuje se prve tedne, mesece, celo prvo leto – to obdobje je odločilno pri gradnji odnosov, uspešnosti in lojalnosti zaposlenega.

Katera področja so pomembna

Novega zaposlenega je treba uvesti večdimenzionalno in tako si bomo uvajanje tudi pogledali v nadaljevanju. Bistvene aktivnosti uvajanja so povezane z:

  • odnosi v podjetju, spoznavanjem ljudi in sodelovanjem s sodelavci,
  • seznanjanjem z delom, cilji delovnega mesta in podjetja
  • razumevanje širše poslovne slike in vključevanje posameznika v podjetniško kulturo

Kaj konkretno narediti

Če se boste držali korakov, prikazanih na shemi, bo vam in novemu zaposlenemu obdobje uvajanja v veselje. Njegovo počutje bo dobro, pripravljen bo na nove izzive, njegovi rezultati pa bodo hitro na najvišji ravni in v najvišjo korist vašemu podjetju.

Proces uvajanja z navedenimi aktivnostmi (ki jih lahko izvajate tudi po nekoliko drugačnem urniku, prilagojenem posamezniku, organizaciji, značilnosti delovnih procesov ali velikosti podjetja), je ključen za uspešno in čim hitrejšo vključitev novozaposlenega v podjetje. Hitrost vključevanja pa ima seveda vpliv na realizacijo ciljev, motivacijo posameznika in njegovo zadovoljstvo. Ali drugače: bolj se boste posvetili uvajanju posameznika v vaše podjetje, hitreje bo posameznik začel dosegati dobre rezultate in boljše bo delal.